TORSDAG

Det är ju verkligen ingen som kan klaga på att jag bloggar för lite den här veckan iaf! Idag mår jag lite bättre men har fortfarande väärsta hostan och snor i näsan.. Orkade ändå ta mig ut från huset där jag varit instängd i tre dygn för att köpa mig en tidning och lite kaffe (starbucks i muswell hill hade inte irish cream-syrup!). Nu ligger jag i sängen igen, det var mkt kaffe så orkar ingen lunch nu, hahah, och är slut efter promenaden (jag gick jääättelångt, ända till bussen och tillbaka!). Ska ta till vara på dom sista två timmarna med lugn och ro här innan barnen kommer hem från skolan.

Ikväll är jag barnvakt, kul barnvakt liksom. Kommer antagligen ligga däckad i soffan hela kvällen. Nä men föräldrarna brukar lägga barnen innan dom går så det är nog lugnt. Imorgon är det förresten Bonfire Night här så ska väl försöka kolla lite på fyrverkerierna om jag orkar.

"Guy Fawkes Night, also known as Bonfire Night, is an annual celebration held on the evening of 5 November, and marks the failed Gunpowder Plot of 5 November 1605. Originally made a public holiday by the Thanksgiving Act of 1605, the occasion is celebrated primarily in Great Britain, although some former British colonies also mark the occasion. Guy Fawkes Night was celebrated in Australia until the late 1970s, when the sale and public use of fireworks was made illegal, effectively abolishing the celebration. Festivities are centred on the use of fireworks and the lighting of bonfires."

Wikipedia in my

Puss


Erkänn gulliga muggar starbucks har nu inför jul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0