TILL EMMA

Jag fick lite frågor om mitt au pair-liv så tänkte svara på dom här och nu :)


Har du åkt med en organisation, isf vilken och är du nöjd?
 - Nej, jag hittade min familj privat genom en sida som heter aupair-world.net där man lätt hittar många bra familjer runt om i världen. Jag är jättenöjd med mitt val att åka privat även om det kanske kan kännas som en trygghet att åka genom en organisation om något går snett. 


Är det svårt att träffa "vänner" att umgås med på fritiden? hur hittar man dom liksom?
 - Jag tyckte det var väldigt lätt att träffa nya kompisar när jag kom hit. Alla är ju liksom i samma situation och alla vill träffa nya människor. Det finns en massa grupper på facebook där man kan hitta au pairer nära där man bor och om du åker genom en organisation anordnar dom oftast au pair-träffar och liknande.


Läser du någon engelskakurs eller annat?
 - Nej, jag tyckte det räckte med att bara vara här men nu ångrar jag lite att jag inte tänkte på det lite mer. Hade varit kul att läsa någon rolig kurs iaf så man kan träffa lite "infödingar" också liksom. hahaha. och jag saknar faktiskt lite att lära mig grejer eller åtminstonde göra nåt viktigt.

När började du din ansökan som aupair?
 - Eftersom jag sökte privat kunde jag bestämma mig för att åka i princip när som helst bara jag hittade en bra familj. Jag började kolla efter familjer i våras men det var inte förrän i juni jag bestämde mig för att åka. Tror jag tackade ja till familjen i mitten av juni och sen åkte jag två månader senare. Åker man med en organisation kan det nog vara lite mer bestämda tider saker ska vara klart och så.


Hoppas att det här ger lite svar i alla fall. Jag är väldigt nöjd att jag vågade åka fast jag funderar ändå lite på om det ändå inte är lite slöseri med tid att vara här ett år utan att göra nåt annat liksom. Klart, man träffar jättemånga nya människor, nya kompisar, nya intryck och ett annat språk, men man kanske skulle kunna kombinera det med studier elr nåt för att få ut lite mer av det. Au pair livet är ett ganska slappt liv även om man kan ha mycket att göra på dagarna. Men det är ett jättebra sätt att komma ut i världen på och skaffa sig lite livserfarenhet! :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

äh! man behöver chilla lite innan allt blir allvar igen. Du ska typ jobba hela det liv sen, lite kul och chill behöver man ha nu ;)

PUSS<3

2010-09-17 @ 18:17:56
URL: http://aboutfialia.blogg.se/
Postat av: Emma

Tackar så mycket för svaren! :) Känns gott att få lite mer -kött på benen- så att säga ;)

2010-09-18 @ 01:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0