FREDAG

aj, jag sträckte precis mina ljumskar när jag skulle öva mina dansmoves. illa.

testade min nya kamera, helt okej. inget superkap men den funkar :) ville bara ha nåt snabbt så jag kan ta lite bilder och slippa bära runt på systemkameran för den är tung! Har lagt över alla bilder och all musik från min dator till den externa hårddisken också så jag kan lämna in min dator som är kass!

Ska se om jag får hit Fanny en stund kanske, annars får jag vänta tills Becka och hennes fransk kommer hem från Liseberg så vi kan åka pulka. Iofs är det typ skitmörkt ute men ska väl funka ändå elr? haha vi får se.

Puss

Kommentarer
Postat av: Gaia

Hej,



Det första jag fixade och vad som blev lite av en push var boendet. Jag hyrde ett rum av min kompis pojkväns mamma. I och med det så hade jag en bra grund att starta på. Kändes skönt då jag inte kände någon alls i London. Dock känner jag många här som bara har dykt upp och bott på vandrarhem medans de letat.



Ett tips är att kolla svenska sidor för att se om något svenskt flatshare letar permanent eller en tillfällig inneboende. På så sätt kan du fixa rum innan du kommer dit, går ju med andra nationaliter också så klart men känns ju lättare med tilliten för båda parterna speciellt när det är på distans.



Sen har jag ju nu skaffat egen lägenhet(rum i flatshare) Processen har varit rätt segt men allt handlar om hur mycket tid man lägger ner, har du inte jobb i början så ska det nog vara lugnt, bra sidor är; http://www.egoli-uk.com/accommodation.asp eller http://www.eastlondonrooms.co.uk/. Den senare hittade jag och min kompis vårt rum med. Annars funkar gamla goda gumtree men då får man vara snabb på annonserna.



Jobb sökte jag bara via gumtree för jag var för lat för att gå runt att lämna CV.. Det tog typ två veckor innan jag började få jobberbjudanden och en månad innan jag tog ett jobb. Är du inte kräsen och kan köra typ barjobb så hittar du lätt inom en vecka, tidigare erfarenhet gör inte så mycket. Man kan ljuga rätt rejält också (alla gör det så lika bra att krydda på)



Man kan tro att ens engelska inte är bra eller att man inte är så attraktiv på arbetsmarknaden men det ÄR MAN! Folk pratar i allmänhet bra mycket sämre engelska än oss i de yrken man har lite lättare att få typ bar, affär etc. Och annars också..



Annars rent generellt så är mitt tips bara att köra på, största hindret är en själv. Allt löser sig här på plats, ju fortare du åker desto fortare så är allting löst pretty much..



Lycka till! Hör av dig om du undrar ngt!



Kram



2010-12-10 @ 20:54:47
URL: http://safortdubarakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0